Retur, Ångerrätt, Reklamation och villkor

Ångerrätt 

Du kan inte ångra en förbeställningsvara (PREORDER) eftersom den beställs efter önskemål. 

Vill du returnera din beställning, ber vi dig skriftligen meddela oss detta inom 14 dagar från att du tagit emot varan. Detta görs per e-post eller via sms 0702151102. Från den dagen du varan nått ditt ombud har du 14 dagar på dig att returnera varorna. Du återbetalas under förutsättning att varan returneras i orört skick (samma skick som vid leveransen till dig). 

Vid retur skall produkten vara oanvänd och förpackningen samt eventuell plombering vara obruten annars kommer returen inte att godkännas. 

När du tar emot ditt paket ligger det på ditt ansvar att omgående kontrollera att du fått rätt artiklar och mängd, om fel i leveransen upptäcks ska detta meddelas till oss omgående via e-post senast 2 dagar efter mottagandet. 

Vid utebliven rapportering inom 2 dagar så anses leveransen vara korrekt och uppfylld. 


Ångerrätten gäller inte på specialbeställda varor som skräddarsytts för dig som tex peruker eller toppers som mäts och färgas in efter ditt huvud och önskemål. Den gäller inte heller om du beställt en speciell storlek som inte redan fanns i lager. Har du lagt till klippning på din peruk gäller inte heller ångerrätten. 

RETUR & FRAKT 

Vid alla returer ansvarar du för att varan når oss, och om inte annat anges, står du även för fraktkostnaden. Rekommenderar då att du köper "rekommenderat och försäkrat" då det är spårbart, försvinner paketet får du inte pengarna tillbaka 

Returavgift för administrativt arbete, paketkostnad och fraktkostnad är 159kr, de dras av från summan du får tillbaka. 

Är din order felexpedierad eller felaktig återbetalas returfrakten. 


Oupphämtat paket

Hämtar du inte ut din vara eller har gett mig fel uppgifter så kommer paketet skickas tillbaka till mig och då tar jag en avgift på 350kr för administrativt arbete plus 129kr för frakten som betalats för att varan skickats till dig. Har du specialbeställt en vara med tex klippning eller valfri färgning så får du inte tillbaka pengarna om du väljer att inte hämta ut ditt paket. 

 

REKLAMATION 

Om du anser att en produkt är defekt eller felaktig kontakta oss så snart felet upptäckts och gör en reklamation av varan. Hela varan behöver återsändas för att IndigosHair ska kunna bedöma reklamationen, detta tillsammans med en utförlig beskrivning av felet och hur varan använts.

Om endast delar av varan/ordern kommer i retur till oss kan vi inte göra en fullständig bedömning av varans fel och kan då endast bedöma och eventuellt återbetala för den del vi fått tillhanda. 

Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel på produkten och gäller endast om du använt rekommenderade hårvårdsprodukter och inga andra produkter då vi inte kan säkerställa att alla ingredienser i en produkt är kompatibla och inte försämrar/påverkar kvalitén på produkten. 

Detta innebär att reklamationsrätten inte omfattar fel som t.e.x. orsakats av normalt slitage, felaktigt användande, användande av andra hårvårdsprodukter än de rekommenderade eller om du ändrat varans ursprungsskick genom färgning, slitage eller andra ingrepp. Perukerna kan inte reklamerats om du valt att sova i den då de förstör den otroligt snabbt. 

Inköp av rekommenderade hårvårdsprodukter måste styrkas med kvitto.


Vid reklamation av insättning av hår ber vi dig kontakta den person eller salong som utfört arbetet, då denne står ansvarig för att arbetet utförts korrekt. Vi kan tyvärr inte ersätta de kostnader som du haft för insättning av håret. 

Vid reklamationsärenden där varan visat sig vara defekt eller felaktig är du som kund befriad från kostnader som uppstår p.g.a detta.

IndigosHair ersätter dig för returkostnaden som uppstått p.g.a. reklamationen mot uppvisande av kvitto. På vår sida finns skötselråd för löshår och peruker, vi ansvarar inte och ersätter inte artiklar som använts eller skötts på annat sätt än våra anvisningar. 

Ingen reklamation godkänns i de fallen löshår/peruk har färgats eller behandlats på annat sätt än våra skötselråd och anvisningar. håren får endast tvättas/vårdas med rekommenderade produkter och inga andra produkter, dessa kan innehålla ingredienser som försämrar/påverkar kvalité och livslängd. 

Vid reklamation så skickas produkten för en undersökning och ser om du använt andra produkter, hur de använts, om produkten skadats av att värmeskydd inte använts eller tex badat i klor eller saltvatten. 

Om varan efter bedömning anses vara defekt/felaktig ersätts du i första hand med ny vara. Om ny vara inte kan skickas till er så ersätts ni med totalbeloppet inkl. fraktkostnader genom återbetalning till ert konto. Du som privatperson har rätt att reklamera en felaktig produkt inom tre år från att du tog emot varan och senast inom två månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. 

Villkor! 

Indigos hair ansvarar inte för eventuella förseningar på specialbeställda produkter från tillverkaren.